Vége?


Angyal Sándor  2009.9.8. 5:51

A gyengébbik nem és a kapcsolataik felbomlása – vagyis a nők és a szakítás.

Férfiszemmel közelítve a téma felé, elég nehéz dolgom van, mert nem látok bele az ellenkező nem lelkébe, tehát csak példákkal tudok élni, amelyeket a saját és a körülöttem élők mindennapjaiból ragadok ki.

Nem tudnak a nők szakítani! – ez az általános vélemény, ráadásul nem csak a férfiak szájából hangzik el ez a mondat, hanem volt már rá példa, hogy egy lányismerősöm hangsúlyozta. Lehet, hogy meg fognak kövezni ezért, de ezzel egyet kell, hogy értsek vele. Bocs, csajok, de tényleg nem megy nektek ez a dolog. Véget vetni valaminek, az nem a ti stílusotok – persze ismételten itt is vannak kivételek – és ez sajnos így volt mindig is.

De vajon miért van ez? Mármint, hogy a nők nem bírnak szakítani. „Mert így kényelmes” – hangzik egy válasz. Érdekes, szóval inkább gyötörjük a partnerünket, mert nekünk így kényelmes, ha akarunk, odabújhatunk hozzá, ha pedig éppen nincs kedvünk a társaságához, egyszerűen nem vesszük a telefonhívását, és nem válaszolunk az üzeneteire sem? Csak azért mert kényelmes?! Érdekes lények nők – az emberfia megfejtené őket, de ha az egész életét is tenné fel rá, akkor sem sikerülne.

Olvastam egy könyvet, az egyik részletét szeretném megosztani az olvasóval, ugyanis nagyon szépen leírja az író, hogy kinek nehezebb a szakítás, és hogyan vészelik át a felek: „Érdekes – gondolta a néni –, mennyivel könnyebben viseli az elválást egy nő, mint egy férfi. A nő egy-két hét, vagy legfeljebb egy-két hónap alatt megvigasztalódik. Igaz, hogy rendszerint megy valakihez, így könnyebb. A férfi egészen más. Ő legbelül egyedül marad, s elhordja magában a fájdalmat néha esztendőkig is. Nem mutatja, végzi a maga munkáját, de benne van. Egyedül él vele, s csak soká kopik ki belőle. Ha egyáltalán kikopik.” – írja Dallos Sándor a Nap szerelmese című könyvében.

Mint átlagpolgár, én azt mondom, hogy a nők nem tudnak szakítani a férfiakkal. Inkább húzzák, ameddig csak lehet, de nem mondják ki a „viszlátot”. Ha pedig ki is mondják nagy nehezen, keserves kínszenvedések közepette, akkor hozzáteszik, vagy csak gondolják – de a szemükben ott van – a „maradjunkbarátok” frázis.

Könyörögve kérek mindenkit, aki a gyengébbik nemet képviseli, hogy mellőzze ezt a szókapcsolatot, mert ettől mászik minden pasi a falra! Köszönöm!



Hozzászólások

Eva, 08. 09. 2009 13:45:33
Szerintem nem lehet altalanositani, en peldaul ha szakitok egy fiuval akkor azt mondom, hogy mindent szalat megszakitok vele es nem akarok veluk barat lenni. Ettol neha falra masznak, de nem tudom elviselni, hogy kapcsolatban alljak veluk a szakitas utan. Aztan ha eltelik egy kis ido, mondjuk 1-2 ev akkor tudunk egymashoz szepen szolni, de addig nem nagyon. Meg ugye mirol is beszelnenk??? Tetszik a cikk, de szerintem nem csak a nok hibaja minden.
    
Sanyi, 08. 09. 2009 16:36:30 Re:
Nem is szerettem volna általánosítani és teljesen egyet kell értenem abban, hogy semmiképpen nem egy személyen múlik a kapcsolatok sikere és hosszútávúsága (ez most fura szó, de jelen esetben helyes). Ha az egyik fél élesztgeti a kapcsolatot a másik pedig, bocsánat, de szarik rá, akkor annak semmi értelme.
Pandi, 08. 09. 2009 18:37:17
Mondjuk, ez a maradjunk barátok szöveg ismerős..:) Én ebbe csak akkor megyek bele, ha ez azért van, h átgondoljuk a dolgokat:) Ez esettől függ, na meg emberektől:) Amúgy örömmel láttam, hogy Munkácsy életrajzából vetted az idézetet, ugyanis mikor olvastam a könyvet, akkor az a részlet nagyon megragadott, bár a nőkre is érvényes azért..:) Amúgy jó cikk:) Tetszett:) Puha Andrea
    
Sanyi, 08. 09. 2009 19:42:10 Re:
Szia Andi! Örülök, hogy tetszik az írásom és annak is, hogy olvastad a könyvet. Kétszer vettem a kezembe és le sem tudtam tenni. Néhol azért arra gondoltam, hogy kicsit túloz az író a romantikus szálakkal, de mindettől függetlenül zseniális alkotás! Én bevallom őszintén, nagyon nehezen tudok barátkozni az "exekkel", de én nem nő vagyok, ez bizonyosan nálatok másként működik, viszont abban mindenképpen lehet valami ráció, hogy csak azzal tudsz jóban lenni, akivel előtte is jóban voltál. Persze nem mindenkire igaz! :) S.
Móci, 08. 09. 2009 19:12:35
Szerintem embere válogatja... De mégis azt gondolom, a nők nehezebben tudnak szakítani. Egyfolytában lógni akarnak a pasi nyakán. Akkor is ha ez az illető bántja, megalázza, talán még meg is pofozza őket. Csak azt rinyálják, szeretem, szeretem... Hiába látják, hogy a pasinak egyáltalán nem kellenek, akkor is futnak utána, mint a levakarhatatlan piócák. Hát ez van...........
    
Sanyi, 08. 09. 2009 19:44:59 Re:
Tényleg nem szabadna általánosítani, de alapjában véve így van: a nők sokkal nehezebben szakítanak, mert ha aszerelem el is múlik, akkor még mindig ott van a "megszokottság", viszont ez nem csak a nőknél van így. Női ismerőseim mondták, hogy ők például sokkal nehezebben szakítanak, minthogy a pasi kidobja őket. Egyszerűen nem tudnak, viszont sokkal hamarabb túl vannak a megrázkódtatáson!
Panama, 08. 09. 2009 22:46:28 Rácáfolok
Kedves Sándor, Olvastam a cikkedet. Van amiben egyetértek veled, van amiben nem. Én 7-szer próbáltam szakítani kedvesemmel, nem sikerult. Viszont, hidd el, nyomós okom lett volna rá, de hozzá kell tegyem, nem azért, mert nem szeretem tiszta szívbol. Víszont az exférjem, akivel 9 honapja kulon élek, a mai napig azt hiszi, csak kirándulni mentem, zaklat a szerelmi vallomásaival, és nem én vagyok az, aki nem hagyja ot elengedni. Tehát ez azt jelenti, a férfiak ugyanúgy harcolnak a nokért, (persze, hozzá kell tegyem, abban az esetben, ha az a no nagyon sokat adott nekik, és az adott helyzetben nem vették semmibe.) Általában akkor tudjuk meg mit veszítettunk, ha már tényleg elveszítettuk. Tehát azt szeretném ezzel mondani, nem csak a nok nem tudnak a kello idoben szakítani. Viszont ha nem tudsz barát maradni az exxekkel, szerintem nagyon mély sebet ejtettek a szívedben. Van egy jó tanácsom. Minél hamarabb megbocsájtasz nekik, annál harabb fogod tudni oket elfogadni olyannak, amilyenek ok valójában. Mert ez nem nekik fáj, hanem neked. Tisztelettel Panama
    
Sanyi, 08. 09. 2009 23:38:19 Re: Rácáfolok
Kedves Panama! Reagálok, rácáfolok a cáfolatra, ha így jobb! Tehát az egy dolog, hogy a férfiak nagyban hasonlítanak a nőkhöz, viszont ha a hónap témáját nézzük, akkor érthető a kontextus, amiben főként a gyengébbik nem kerül említésre. "az exférjem, akivel 9 honapja kulon élek, a mai napig azt hiszi, csak kirándulni mentem" - miért? Nem montad meg neki, hogy otthagyod? "Tehát azt szeretném ezzel mondani, nem csak a nok nem tudnak a kello idoben szakítani." -erre is rá kell cáfolnom, olyan szempontból, hogy nem az időzítésen volt a hangsúly, hanem egyáltalán a cselekvésen, ergo a szakítás fogalmán. A nők nem tudnak szakítást lebonyolítani (lehet, hogy a férfiak némelyike ugyanilyen, de ismételten kijelentem, hogy a hónap témájára hagyatkoztam) Viszont érdekelne, hogy miért nem sikerült 7-ből 7-szer szakítanod a kedveseddel? Erre ugyanis nem tértél ki... Egyébiránt köszönöm a hozzászólást! :)
eva, 09. 09. 2009 14:06:21
haha, orulok, hogy iyen nagy az egyetertes ferfiak es nok kozott...talan ez arulkodik valamirol!!! nemde?
Móci, 09. 09. 2009 21:05:12
Egyetértek Sanyival,l de abszolúte!!! Panamával kapcsolatban: mi a fenét jelent az, hogy az ex, akivel 9 hónapja külön élnek, azt hiszi, kirándulni ment??? Zárt osztályon van az illető férfi, börtönben ül, vagy Panama szenved valamiféle mentális betegségben...??? Tényleg beteg már ez az egész társadalom, hogy ilyen viszonyok uralkodnak. És akkor meséljenek a "nagy emberek" szeretetről, szerelemről, családról...! És még Panama próbálja itt kioktatni a cikk szerzőjét....
    
Tosca, 10. 09. 2009 21:37:43 Re:
En tudom, mi van Panamaval! Ha teged is ugy uldozne az exed, ahogy Panamat 9 honapja, nem hiszem, hogy ilyeneket irnal. Ha figyelmesen elolvasod ujra Panama velemenyet, akkor rajossz, hogy arra akart utalni, nemcsak a nok nem tudnak szakitani, hanem a ferfiak sem, Lasd, Panama exet. Aki 9 honapja nem veszi tudomasul, hogy VEGE!!!!!!!!!!!!......
Pandi, 10. 09. 2009 10:07:44
Szia Sanyi!:) Nekem nemcsak 2x volt a kezemben..:) tényleg nagyon jó könyv, pont az a könyv, amit akármikor, bárhol el tudnék olvasni..A ,,barátság" témához: Én, mikor megbeszéltem exemmel, hogy barátok maradunk, átgondoljuk a dolgokat, vagyis ő indítványozta..akk.én ahhoz is tartottam magam. A barátság, az csak barátság. Megjegyzem, iszonyatnehéz vállalkozás, úgyh 1000x gondolja meg mindenki:D Szóval sokan csak azért mennek bele, hogy ,,hátha", hogy még van remény. Sztem ez hiba, meg önámítás. Az már másik dolog h végül összejöttünk, végül is mi így beszéltük meg, h átgondoljuk:) Én most a barátságról beszélek, hogy milyen célból mennek bele sokszor:)
    
Sanyi, 10. 09. 2009 11:36:53 Re:
Kedves Pandi! Igaz, nagyon nehéz olyan emberrel barátkozni, akivel valaha az ágynemű hátán lovagoltál, de meg lehet próbálni. Én akkor is azt mondom, hogy egy nőnek mindig könnyebb elszakítani a köteléket, mint egy férfinak és lehet, hogy újra összejöttök (esetedben ez beigazolódott), de erre semmi garancia sincs.
Móci, 10. 09. 2009 22:52:59
Tosca drága! Nem lehetsz ennyire naiv!!!!!!!!! Hogy lehet valakivel kilenc hónapja elhitetni, hogy kirááándul??? Te sem gondolod komolyan hogy ezt egy ex beveszi!!!! Hacsak nem a zárt osztályon van, mondom... Hogy nem olvastam volna figyelmesen mit írt Panama...? Ennél figyelmesebben nem lehet őt elolvasni!!! Istenem hát már mindenki megbolondult???
    
Panama, 11. 09. 2009 09:50:25 Re:
Kedves Móci, belekapaszkodtál a kirándulás szóba, és ennél tovább nem jutottál. Érdekes módon Pandi rögtön ráérzett az igazságra, ez is bizonyit valamit. Néha a sorok között is kell olvasni, és nem kiforgatni a másik szavát, esetleg megalázni. Az exférjem attól még egy tiszteletre méltó ember, hogy a házasságunk zátonyra futott. Nincs börtönbe zárva, és én sem vagyok mentálisan beteg, de kivánom Te se legyél soha. A szavaknak súlya van, és nehéz visszaszivni, amit egyszer kimondtál. További szép napot kivánok neked.
        
Móci, 11. 09. 2009 11:31:03 Re: Re:
Kedves Panama, ne fenyegess a szavak erejével, tisztában vagyok én azzal. Éppenséggel virágnyelven lehet, hogy nem értek. Az is lehet, hogy Pandi ért, én meg nem... A kirándulás szó, az kirándulást jelent az én olvasatomban. Én ki szoktam mondani a gondolataimat szavakkal egyenesen, mégis jól alszom és tiszta a lelkiismeretem. Mivelhogy nem félek a szavak erejétől. A szakítás meg az exed a te problémád, bizonyára te is fogod megoldani , nem én. Semmit sem akarok visszaszívni. Az egyenes szavak az egyenes beszéd híve vagyok. A véleményemet pedig fenntartom.
Pandi.., 10. 09. 2009 23:42:56
Sztem, azt a h ,,kirándulni mentem" ugy értette, hogy a szakítást kimondta az illető, de nem vette tudomásul a másik fél, hnem próbálkozik, h ugymond egyszer csak ,,visszatér a kedves a kirándulásból" Persze határozottabban is fel lehetne lépni, és tudomására hozni, h ennyi volt, ne keresse többet..
    
Tosca, 11. 09. 2009 18:08:35 Re:
Kedves Pandi! HEUREKA!!!!!!!!!!!:)
Tercsi, 11. 09. 2009 09:45:44
Nem tudom, hogy ki mit gondol, de ez egy nagyon nagy általánosságokat és közhelyeket puffogtató írás. Nekem bevallom nem tetszik, valahogy eredetibb gondolatokkal kéne bírnia. Bocs!
    
Sanyi, 11. 09. 2009 13:06:00 Re:
Kedves Tercsi, akkor kérlek, hogy eredetibb gondolatokkal egészítsd ki, vagy esetlegesen írj egy újat. Köszönöm :)
krisztike, 11. 09. 2009 21:31:02
hát ahogy ezt figyelem, a másik két témabeli cikk se rosszabb, mint ez, azokhoz mégiscsak egy-egy hozzászólás érkezett, itt meg nyüzsög a sok "okosság" ha pasi írja, akkor ahhoz okvetlenül ennyi nőnek hozzá kell szólnia???
Jucis, 11. 09. 2009 23:34:33
A pasik érdekesebbek, ezért van több hozzászóló. Kérdezem is: de hol van R. H. Raven? Nem hinném, hogy a "Sanyi" és Raven ugyanaz a személy lenne! Túl nagy a különbség! (Bocs, Sanyi!)
@


Kapcsolódó cikkek

Penge vagy hal?

Madarász Ildikó

Te melyik vagy? Penge vagy hal?

2009.9.30.   


Kulturált szakítás

Fodor Tekla

Minden kapcsolat eleje rózsaszín, csodás és tökéletes.

2009.9.30.  1   


Határok nélkül

Varga Gréta

„Minden újabb lehetőséggel esélyt kapunk, hogy előre lépjünk a tervünkben.” (Neale Donald Walsch)

2009.9.30.   


Túl gyors iram

Nagy Erika

Sok mindent képes vagyok elviselni, de egyre gyakrabban kikészülök akkor, mikor azt a szót hallom, hogy álompár.

2009.9.29.   


Ideiglenes szakítás

Kabók Zita

Azt mondják, az ideiglenes szakítás ráébreszti az embert, hogy mit is veszített el, egyben lehetőséget ad arra, hogy újraértékelje az életét.

2009.9.28.   


Megint vége

Halász Kata

Végre elhatározásra jutottam. Megmondom neki, hogy vége. Végleg. Annyi tépelődés után. Annyi elvesztegetett hónap után.

2009.9.25.   

A rovat további cikkei

Vergődés

Póda Erzsébet

Évike kezdő kamaszkorától romantikus volt. Minden este alvás előtt elképzelte, ahogy a jóképű herceg érte jön, és magával viszi.

2009.9.21.   


Igen-nem

Jády Mónika

Egy kapcsolat vége egy nő és egy férfi szemszögéből.

2009.9.19.   


Szakítsunk! Szakítsunk?

Orbán Viktória

Egyik nap, mikor a munkaügyi hivatalban ültem, fültanúja voltam egy beszélgetésnek, amely két nő és egy férfi között zajlott.

2009.9.18.   


Se veled...

Dráfi Emese

Töredelmesen bevallom, tényleg nem tudunk szakítani. Vagy inkább nem akarunk?

2009.9.16.   


Szőnyeg alá?

Halász Kata

Szakítottam a csajommal. Vége. Ahogy kiböktem ezt a rövid, egyszerű, de legkeserűbb szót éreztem, végiggördült egy aprócska verejtékcsepp a halántékomon.

2009.9.14.   


Szakíts, ha bírsz!

Robert H.Raven

Férfikollégánk várva-várt gondolatai a hónap témájában...

2009.9.12.  10