Hévíz és környéke (3)

Orbán Viktória  2009.8.19. 6:51

Mivel az előző napon rengeteget kirándultunk, eléggé elfáradtunk, így az ötödik napra nem is terveztünk semmi különöset.

Kipihentük a fáradalmakat, és délelőtt tízig fel sem keltünk az ágyból, majd szép nyugodtan megreggeliztünk, tévéztünk és élveztük a semmittevést. Délután pedig ismét a hévízi tóban lubickoltunk. Estére jól megéheztünk, így beültünk egy közeli étterembe, ahol pizzát rendeltünk, mivel már mindkettőnknek nagyon fájt a foga erre az olasz finomságra. Meglepetésünkre, akkora pizzát kaptunk, amekkorát még soha. Ezen felül pedig nagyon finom is volt, így jóllakottan és elégedetten távoztunk az étteremből.

Elérkezett az utolsó előtti napunk. Azért nem bánkódtunk emiatt, és elmentünk Balatonedericsre, az Afrika Múzeumba, illetve átmentünk Tapolcára is, megnézni a barlangot.

Az Afrika Múzeum lenyűgöző. Barátomnak a rengeteg trófea, agancs és kitömött állatok miatt tetszett, nekem meg főleg az élő állatok miatt. Láttunk bivalyt, zebrát, antilopot, mosómedvét, tevét és még sok más állatot. Nekem leginkább a jávorantilop tetszett a maga hatalmas termetével, és fehér csíkos hátával. Az egyik antiloptehénnek borja is volt, és mivel mindketten nagyon szelídek voltak, meg is simogattuk. Végül még egy tevére is felültem, így részben teljesült az az álmom, hogy egyszer tevegelhessek. Igaz, nem Magyarországon, hanem Egyiptomban, mely ország, a szívem csücske, de sebaj: az álmom egyik fele azért már teljesült, és Egyiptomban már magabiztosabban fogok ülni a tevén. A tevének egyébként a karámban megtett egy körért egy darab keksz volt a jutalma egy simogatás kíséretében, amit mindig az éppen aktuális utasa adott neki.

Ezután Tapolcára látogattunk el, hogy csónakázzunk a barlangban. Végül is, több időt álltunk sorban, mint amennyit a barlangban töltöttünk, és a barlang sem olyan nagy, mint gondoltam. És mivel a mészkőre agyag rakódott, így nem alakultak ki gyönyörű cseppkövek sem, ezért nem is olyan látványos, mint mondjuk az Aggteleki Cseppkőbarlang. A csónakázás azért izgalmas volt. Néhol olyan szűk járatokon haladtunk, hogy lapáttal nem is lehetett evezni, hanem a kezünkkel toltuk magunkat előre.

Aztán másnap eljött a hazaindulás napja. Na, de, egy fontos dolog még hátra volt! Megígértem magamnak, hogy a nyaraláskor elmegyek egy masszőrhöz. Mivel mindig én masszírozok másokat, úgy gondoltam, itt az ideje, hogy engem kényeztessenek. Utoljára még bementünk a tófürdőbe Hévízen, és ott 1 órára már be voltam jelentve egy frissítő masszázsra, ami tökéletes zárása volt a nyaralásunknak.

Még utoljára ettünk egy fagyit, aztán haza indultunk.

Összességében nagyon jól telt az első közös nyaralásunk, és rengeteg szép helyen jártunk. Első közös nyaralásunk nagyszerűen sikerült, úgyhogy izgatottan várom a következőt.

Hozzászólások

@

Kapcsolódó cikkek

Kapcsolódj ki Hévízen!

PR-cikk

Az egész kisvárosnak van egyfajta bája, amit a gyógytó csak még inkább erősít.

2019.1.22.    2

Hévíz, ahol a stressz gyógyvízben oldódik

A feltöltődéshez Hévízen a világ legnagyobb termáltavánál mindent megtalál. Relaxáljon a hévízi gyógyvízben, tavirózsák között, az őszi hónapokban is!

2017.10.14.    4

Hévíz és környéke (2)

Orbán Viktória

Nyaralásunk harmadik napján Kehidakustányba mentünk, ami termálvizével és élményfürdőjével vált népszerűvé a turisták között.

2009.8.12.

Hévíz és környéke (1)

Orbán Viktória

Úti beszámoló egy magyarországi nyári kirándulásról.

2009.8.8.    2

A rovat további cikkei

Készülhetünk a nyárra

Trópusi úti célok a tökéletes nyárhoz 2024-ben!

2024.3.11.

Milyen nyaraló-típus vagy?

Ez az egyszerű teszt segít megtudni, milyen nyaraló-típus vagy...

2023.7.13.

Az utazás pozitív hatásai: az agyra

Előfordult már, hogy egy külföldi utazásról hazatérve úgy érezted, mintha újjászülettél volna? Ez az agyad növekedésének köszönhető!

2023.7.6.

Las Vegas látnivalói

PR-cikk

Van más a kaszinókon kívül? Las Vegas világszerte közismert fényűző kaszinóiról, klubjairól és vad bulijairól...

2023.4.19.

Téli autózás – tippek hölgyeknek

A téli autózás, autóvezetés nagy odafigyelést igényel. Másként viselkedik gépkocsink...

2023.2.22.

Egyiptomi kövek

Nagy Csivre Katalin

A kő az emlékek hallgatag őre. Talán egyszer vallanak majd nekünk. Talán soha...

2022.7.10.

Utazzunk Costa Ricába!

PR-cikk

Bármi is legyen az úti célunk, fontos, hogy gyorsan és kényelmesen tudjunk utazni.

2022.7.1.

Tíz legjobb dolog Monte Carlóban

Ha Monte Carlo neve elhangzik, szinte mindenkinek ugyanaz jut az eszébe. Nézzük csak!