New York-i élményeim 4.

Fülöp Éva  2007.8.15. 15:36

Az Empire State Building tetején.

Kellemes, napsütéses időjárásra ébredtünk aznap, amikor az Empire State Building látogatása volt számunkra a nap fő programja.

Este hét óra körül értünk az épülethez és a jegyváltás után kimondottam gyorsan, sorakozás és várakozás nélkül kerültünk a liftbe. Mikor anyukám járt itt 2005 telén, másfél órát várakoztak a feljutásért, szóval mi szerencsésnek éreztük magunkat. A liftet szakemberek kezelték, és mindenhol állt valaki, aki irányította a turistákat, nehogy elbolyongjanak a nagy épületben, ahol éppen egy nagy renoválás folyt. Mi a 86., tehát a legmagasabb emeletre tartottunk, a tetőre, ahová csak átszállással lehet feljutni, két felvonóval.

A tetőteret korláttal és dróthálóval kerítették be, nehogy valaki kiessen, esetleg kiugorjon onnan. A kis tornyot, amelyen sok-sok adóvevő van, körbe lehetett járni és minden oldalról lenyűgöző volt a kilátás. Nehéz ezt szóban elmondani… Próbáltam úgy fényképeket készíteni, hogy a felvételeken látsszon a város tipikus látványa: a manhattani zsúfoltság, a sárga taxik, melyek, mint hangyák araszolnak a sugárutakon, a sziget tengerre néző része, ahonnan hiányoznak a World Trade Center ikertornyai. Innen a szemünk elé tárult Brooklyn és New Jersey városrész is. Sok repülőgépet láttunk, amelyek -- szerintem -- túl alacsonyan és közel repültek a belvároshoz. (Mikor ezt ott megfogalmaztam, csak egy mondatnyi választ kaptam: „Volt egy nap, amikor túl alacsonyan repültek...“) Láttunk helikoptereket, hajókat és a lenyugvó napot is.

A szuvenírokat nézegetve megvártuk, mire besötétedik és kigyulladnak a város fényei. Érdemes volt várakozni! Ezt az élményt nem szabad kihagyni senkinek sem. A felhőkarcolók ablakaiban pislákoló ezernyi kis fény, a utcai megvilágítás, a reklámok és az autók csak kiegészítették az éjszakai hangulatot. Az égen pedig több millió csillag ragyogott…

A lefelé vezető út már nem volt olyan zökkenőmentes. Rajtunk kívül még nagyon sokan megvárták az éjszakai város látványát, ezért tíz-tizenöt perces sorakozás után jutottunk csak a liftbe. Kifelé menet még megnéztük a cégtáblákat, mivel nővérem egyik barátnője itt kapott állást. Ebben az épületben fog dolgozni nap mint nap, amitől fél is egy kicsit, mert egy terrorista-támadás lehetséges célpontjának véli a híres felhőkarcolót.

Ha újra eljutok New York-ba, és esetleg a lányom és férjem is elkísérnek, velük is felmegyek megnézni a várost. Nővérem talán már hatodszor járt odafent és úgy láttam, még mindig nem telt be a látvánnyal -- ugyanolyan lelkesedéssel nézelődött és fényképezett, mint én...

(Folytatjuk)

Hozzászólások

@

Kapcsolódó cikkek

New York-i élményeim 5.

Fülöp Éva

Egy hét igazán kevés idő arra, hogy minden látnivalót megtekintsen az ember.

2007.8.25.  2

New York-i élményeim 3.

Fülöp Éva

Mikor a tévében azt láttam, hogy a riporter a Time Square-ről tudósít, már az is élmény volt számomra.

2007.8.5.

New York-i élményeim 2.

Fülöp Éva

Brooklyn, Manhattan: séta, nézelődés...

2007.7.23.

New York-i élményeim 1.

Fülöp Éva

Kalandok egy városban, ahol sok ember kis helyen is elfér.

2007.7.16.

A rovat további cikkei

Készülhetünk a nyárra

Trópusi úti célok a tökéletes nyárhoz 2024-ben!

2024.3.11.

Milyen nyaraló-típus vagy?

Ez az egyszerű teszt segít megtudni, milyen nyaraló-típus vagy...

2023.7.13.

Az utazás pozitív hatásai: az agyra

Előfordult már, hogy egy külföldi utazásról hazatérve úgy érezted, mintha újjászülettél volna? Ez az agyad növekedésének köszönhető!

2023.7.6.

Las Vegas látnivalói

PR-cikk

Van más a kaszinókon kívül? Las Vegas világszerte közismert fényűző kaszinóiról, klubjairól és vad bulijairól...

2023.4.19.

Téli autózás – tippek hölgyeknek

A téli autózás, autóvezetés nagy odafigyelést igényel. Másként viselkedik gépkocsink...

2023.2.22.

Egyiptomi kövek

Nagy Csivre Katalin

A kő az emlékek hallgatag őre. Talán egyszer vallanak majd nekünk. Talán soha...

2022.7.10.

Utazzunk Costa Ricába!

PR-cikk

Bármi is legyen az úti célunk, fontos, hogy gyorsan és kényelmesen tudjunk utazni.

2022.7.1.

Tíz legjobb dolog Monte Carlóban

Ha Monte Carlo neve elhangzik, szinte mindenkinek ugyanaz jut az eszébe. Nézzük csak!